neljapäev, 22. juuli 2010

Utsitel 1B, 29.06, kõik koos

Aklimatiks käisime ülejärgmisel päeval pärast laagrisse jõudmist "õpetaja" mäel. Üllar ütles, et endise N Liidu kõrgeim 1B (4527m), aga Ivan väitis, et on siiski veel kõrgemaid. Kohale on saabunud ka meie teine instruktor, Aleksander.

Midagi eriti keerulist ei olnud - kohe laagriplatsi juurest hakkas rada piki rusunõlva üles minema. Alustasime hommikul umbes kell kaheksa. Kuussada meetrit kõrgemal jõudsime rusunõlvalt harjale, nähtavale ilmus päike. Samuti ilmus välja mobiililevi, mida puhkepauside jooksul ära kasutati. Harjal tuli tõusta veel 500 meetrit, selle esimeses pooles läks lumiseks - suhteliselt kõva, jäine lumi, kuhu tuli varbaid sisse taguda. Ivan ütles, et ta ei ole kunagi selles kohas lund näinud, isegi mitte talvel. Kasse meil ei olnud kaasas, aga hari ei olnud ka liiga keeruline. Tõusime edasi ja jõudsime tipuharjani, mis keeras peaaegu 90 kraadi paremale ja tõusis tipuni veel 200m. Harjal puhus mõnus tuuleke, vasakul olid suured lumekarniisid ja ka harjal olid kohati suured hanged, kuhu võis sisse vajuda. Umbes harjale jõudmise hetkest muutus ilm viletsamaks, jäime pilve sisse. Tipus olime umbes kell 1230. Näksisime seal kaasavõetud kraami ja osad saatsid sõnumeid. Mina plaanisin blogisse teate saata siis, kui oleme taas rusunõlva alguses ja laskumine on peaaegu läbi. Paraku püsis pilvine ilm kogu laskumise vältel ja mobiililevi enam ei antud. Laskumine võttis aega paar tunnikest ja peale väikeste libisemiste lumisel harjal ei juhtunud suurt midagi. Esimene tipp oli kõigil edukalt tehtud.